اتاق

دکوراسیون اتاق ایرانی

آیا می دانید یک صندلی مطالعه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

آیا می دانید یک صندلی مطالعه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

آیا می دانید یک صندلی مطالعه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که آیا دنیایی بجز دنیای انسان ها نیز وجود داشته باشد؟ اگر فکر کرده اید آیا پاسخی برای این سوال دارید؟ ما به این سوال فکر کردیم و پاسخ این سوال آری می باشد. تمام مخلوقات و اشیاء موجود در اطراف ما در دنیای ویژه خود زندگی می کنند.

 

ما در این مطلب قصد داریم که شما را به دنیای ماجرا جویانه ی صندلی ها ببریم و تا با دنیایشان آشنا شوید. در گذشته های دور از صندلی فقط به عنوان وسیله ای برای نشستن استفاده می شد اما به مرور زمان مفهوم کاربردی صندلی تغییر پیدا کرد و در موارد مختلفی بکار گرفته شد. تا به امروز که شما این مطلب را مطالعه می کنید دنیای صندلی ها بسیار گسترده شده است و انواع مختلف صندلی با کاربرد های متفاوت مانند صندلی های راک، انواع مبل، صندلی های اداری، صندلی های مخصوص میزتحریر و میزکامپیوتر و صندلی های مطالعه وارد دنیای صندلی ها شدند که هر کدام ویژگی های منحصربه فرد خود را دارند. در بین همه ی این صندلی ها، صندلی مطالعه از اهمیت بیشتری در مقایسه با دیگر انواع صندلی برخوردار است و باید در خرید آن وقت و دقت بیشتری صرف کنید. برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را در تهیه صندلی مطالعه داشته باشید باید بدانید که یک صندلی مطالعه خوب چه ویژگی دارد. هدف ما در این مطلب پاسخ به این سوال است، با ما همراه باشید.

 

آیا می دانید یک صندلی مطالعه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به کتاب و کتابخوانی اهمیت می دهید بهتر است بدانید که در مدت زمان مطالعه اگر بستر فیزیکی مناسبی برای شما فراهم باشد مطالعه ی شما بسیار مفیدتر و لذت بخش تر از قبل خواهد بود. یکی از این بسترهای مناسب و ارگونومیک صندلی مطالعه می باشد. صندلی مطالعه، صندلی ای است که نه تنها برای کتاب خواندن بلکه برای استراحت های طول روز و تماشای تلویزیون نیز استفاده می شود پس می توانیم صندلی مطالعه را پناهگاهی امن و مطمئن برای اوقات فراغت انسان تعریف کنیم که درنتیجه ی این تعریف باید اهمیت خاصی به انتخاب و خرید آن بدهیم. در خرید یک صندلی مطالعه ی خوب اولین و مهمترین گزینه، سلیقه  شما و راحت بودن صندلی برای فیزیک بدنی شماست که باید به آن توجه ویژه ای داشت. بعد از در نظر گرفتن سلیقه در انتخاب یک صندلی مطالعه خوب باید به ویژگی های دیگر نیز توجه کنید تا بتوانید بهترین گزینه برای یک صندلی مطالعه را تهیه کنید. در ادامه ما به بررسی ویژگی های یک صندلی مطالعه خوب می پردازیم.

 

 

 

 

 

ویژگی های یک صندلی مطالعه ی خوب

عرض مناسب در صندلی مطالعه

بطور معمول صندلی مطالعه برای نشستن های طولانی مدت استفاده می شود و به همین دلیل اصلی ترین رکن در این صندلی ها راحتی آنها می باشد. یکی از مواردی که حس راحتی را به انسان القا می کند عرض صندلی است. هر چه عرض صندلی مطالعه بیشتر باشد بهتر است زیرا زمانی که بر روی صندلی مشغول مطالعه هستید در مدت زمان های کوتاه بدن خود را می چرخانید و شکل قرار گرفتن بدن را تغییر می دهید، هر اندازه که صندلی مطالعه عریض تر باشد این حرکات چرخشی بدن آسان تر انجام می شود.

 

 

 

 

 

تیکه گاه و نشیمن مناسب در صندلی مطالعه

درباره ی خرید صندلی و مبلمان خانگی یک جمله وجود دارد که می گوید: اگر می خواهید صندلی ای را بخرید که راحتی را برای شما به ارمغان بیاورد آن صندلی باید تکیه گاه ونشیمن مناسبی برای کمر شما داشته باشد و وقتی روی آن می نشینید باید این احساس به شما دست دهد که شما در آغوش کسی هستید. این جمله به این معناست که تکیه گاه کمر شما باید فضای پشتتان را کاملا بپوشاند برای اینکه این جمله را در خرید صندلی مطالعه بکاربگیریم بهتر است دنبال صندلی هایی با تکیه گاه بلند و قوس دار باشیم.

 

 

 

 

 

پوشش دهی مناسب پا و پشت پا در صندلی مطالعه

به طور قطع همه ی ما حداقل برای یکبار این جمله را شنیده ایم که پا قلب دوم انسان هاست پس به همین دلیل باید همه جا و همیشه به آن توجه داشته باشیم. بهترین نوع صندلی مطالعه، صندلی هایی هستند که به شکل کلاه الف در زبان فارسی( آ )می باشد چون کاملا فضای پشت پا را پوشش می دهد و پا در این حالت در بهترین وضعیت خود قرار می گیرد و فرآیند خون رسانی به درستی انجام می شود. البته صندلی هایی که خود دارای پاف جداگانه برای قرار دادن پا می باشند نیز کاربردی هستند ولی راحتی صندلی های موج دار را ندارند.

 

 

 

 

 

مموری فوم در نشیمن صندلی مطالعه

مموری فوم یا همان فوم حافظه دار، به دلیل ساختار و مواد تشکیل دهنده ی آن(پلی اورتان) وقتی جسمی روی آن قرار می گیرد تحت دو عامل فشار و گرما شکل آن جسم را به خود می گیرد و هنگامی که جسم از روی آن برداشته می شود پس از گذشت چند ثانیه به حالت خود بازمی گردد که در نتیجه ی این عمل نیروی کمتری به جسم وارد می شود. هدف از نشستن بر روی صندلی مطالعه، نشستن برای مدت زمان طولانی است و در این حالت بدن انسان باید در بهترین وضعیت قرار داشته باشد به لذا توصیه می شود صندلی هایی که به عنوان صندلی مطالعه خریداری می شوند حداقل یک لایه مموری فوم در آن ها استفاده شده باشد تا از وارد شدن نیروی اضافی به بدنتان جلوگیری شود و بدن و ستون فقرات همگی در یک راستا قرار بگیرند. با این کار شما ساعت ها بدون احساس خستگی می توانید بر روی صندلی مطالعه ی خود مطالعه کنید و از این کار لذت ببرید.

 

 

 

 

 

انتخاب رنگ مناسب برای صندلی مطالعه

در بین متخصصان طراحی دکوراسیون کمتر کسی را پیدا می کنید که به رنگ در دکوراسیون توجه ویژه ای نداشته باشد زیرا یکی از اصلی ترین المان ها در طراحی دکوراسیون و انتخاب وسایل منزل رنگ است. دلیل این اهمیت بالا این است که رنگ تنها عاملی است که در دکوراسسون به طور مستقیم بر عواطف و احساسات و اعمال انسان ها تاثیرگذار است. این امر در خرید صندلی مطالعه هم پراهمیت است زیرا شما برای مطالعه معمولا زمان زیادی صرف می کنید و در این مدت تاثیرگذار ترین رنگ در اطراف شما رنگ صندلی می باشد که شما بر روی آن نشسته اید. هر چه رنگ انتخابی شما شاداب تر و بانشاط تر باشد تاثیر مثبت بیشتری خواهد داشت.

 

تا به اینجا شما وارد دنیای صندلی ها شده اید و اطلاعاتی درباره صندلی مطالعه کسب کردید و دانستید که صندلی مطالعه چیست و یک صندلی مطالعه ی خوب چه ویژگی هایی دارد. در ادامه می خواهیم شما را بیشتر در دنیای صندلی مطالعه وارد کنیم و تا با انواع این صندلی ها آشنا شوید.

 

 

 

 

 

انواع صندلی مطالعه ی موجود در بازار ایران

انواع صندلی راکصندلی مطالعه ی راک

صندلی های مطالعه ی راک یا همان صندلی های نَنویی یکی از جالب ترین انواع صندلی ها می باشد که از آن نه تنها برای مطالعه بلکه برای کار های دیگری مثل استراحت، خوابیدن کوتاه مدت نیز استفاده می کنند. صندلی های راک به دلیل حرکت آرام و یکنواخت گهواره ای شکل خود در زمان استفاده ازآن به انسان آرامشی انحصاری می دهد اما اگر بر روی این صندلی ها یک لایه ابر یا مموری فوم رویه کوبی شود شما احساس آرامش مضاعف خواهید داشت و در نهایت باعث می شود تا به راحتی در زمان های طولانی به مطالعه ادامه دهید. خانواده ی صندلی های راک آنقدر گسترده و بزرگ است که ما باید در یک مطلب مجزا به بررسی آنها بپردازیم و به همین دلیل امروز تنها با نام بعضی از انواع صندلی راک آشنا خواهیم شد. محبوب ترین صندلی های راک موجود در بازار ایران صندلی های راک چوبی هستند که قطعا همه ما با آنها آشناایم اما درحال حاضر معروف ترین صندلی راک در بازار جهانی را می توان صندلی های طراحی شده توسط آقای ایمز معرفی کرد، این صندلی ها با سبک طراحی مینیمال خود و تلفیق هوشمندانه و باظرافت چوب، فلز و فایبرگلاس تحول عظیمی در بازار صندلی های راک ایجاد کرد. این سبک از صندلی های راک به تدریج وارد بازار ایران نیز شدند که مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت.

 

 

 

 

 

صندلی مطالعه ی موج دار

این صندلی ها به دلیل قوسی که در بدنه ی خود دارند بسیار مناسب برای مطالعه می باشد، چون تمام قسمت های بدن را پوشش می دهد. اما در خرید این نوع از صندلی های مطالعه باید دقت داشته باشید تا زاویه ی انحنای صندلی مناسب برای فیزیک بدن شما باشد چون در غیر این صورت نه تنها هیچ فایده ای ندارد بلکه باعث وارد شدن صدمات خطرناکی به ستون فقرات می شود.

 

 

 

 

 

انواع صندلی های میز تحریرصندلی های مطالعه ی برای میزتحریر

تمام انسان های دنیا هر کدام سلیقه و اخلاق خاص خود را دارند، بسیاری از افراد تمایل دارند هنگام مطالعه یک میز مناسب روبه رویشان قرار بگیرد و کتاب خود را روی آن قرار دهند و یادداشتی بنویسند. صندلی مطالعه این افراد باید علاوه بر داشتن ویژگی های ذکر شده دارای ارتفاع مناسب برای میزتحریر باشند. اگر بازهم بخواهیم سری به بازار جهانی بزنیم اولین و برترین نامی که با آن مواجه خواهیم شد نام صندلی های میزتحریر ایمز است. آقای ایمز با طراحی های بی نظیر خود بخش عظیمی از فروش صندلی در بازار جهان را به خود اختصاص داده است. این صندلی ها با طراحی خلاقانه و مهندسی خود بهترین گزینه به عنوان یک صندلی مطالعه ی خوب برای میزتحریر هستند.

 

 

 

 

 

صندلی مطالعه کودکان

این صندلی ها به نسبت دیگر مدل در ابعاد کوچکتری ساخته می شوند تا با آناتونی بدن کودکان و نوجوانان سازگار باشد و باعث ایجاد حس آرامش در آنها شود. البته مخاطبان صندلی های مطالعه ی کودکان در کشور های اروپایی خیلی بیشتر است زیرا آنها از همان ابتدای کار فرزندان خود را با مطالعه آشنا می کنند و اهمیت زیادی به سلامت جسمی کودکان خود می دهند.

 

 

 

 

 

انواع مبل شنی و بادیصندلی مطالعه ی شنی

صندلی مطالعه ی شنی را اصطلاحا مبل شنی هم می نامند. داخل این صندلی از موادی کاملا طبی و ارگونمیک پر می شود و به همین دلیل به محض نشستن بر روی آن تمام فضای پشت گردن و پا ی شما پر خواهد شد و شما در حین استفاده از احساس خستگی نخواهید داشت.

 

دنیای صندلی های مطالعه آن قدر متنوع و پیچیده است که در حوصله ی این مطلب نمی گنجد تا به همه ی انواع آنها بپردازیم. از این که به خود احترام گذاشتید و این مطلب را مطالعه کردید از شما سپاس گزاریم، امیدواریم که نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

گزارش مشکل

انتشار: 28 تیر، 1401    /    بازدید: 132