اتاق

دکوراسیون اتاق ایرانی

راز های طراحی و چیدمان اتاق نوزاد دختر

راز های طراحی و چیدمان اتاق نوزاد دختر

راز های طراحی و چیدمان اتاق نوزاد دختر

اتاق نوزاد دختر باید فضایی آرامش بخش و راحت برای هر دوی نوزاد و مادر فراهم کند.
یک دکوراسیون ناکارآمد و شلوغ برای این فضا می تواند تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم زیادی بر آرامش روانی مادر و البته سلامت کودک بگذارد. با توجه به اهمیت بالای این موضوع، ما در این مقاله را به بررسی نکاتی طلایی در طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد دختر اختصاص دهیم. اگر شما هم یک فرشته ی کوچک دارید که به تازگی قدم به این دنیا گذاشته است یا هنوز در مرحله ی انتظار شیرین هستید، این مقاله را از دست ندهید.
اتاق نوزاد دختر
 
 

 

تم اتاق نوزاد دختر
یکی از اولین قدم ها در طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد دختر، تصمیم گیری در مورد تم آن است. در بین پرطرفدارترین تم ها، تم های مرتبط با طبیعت بیشترین فراوانی را دارند. ساخت آبشاری از گل، استفاده از گل ها و گیاهان در بخش های مختلف دکوراسیون، کمک گرفتن از رنگ سبز و آبی در بخش قابل توجهی از پالت رنگ، استیکر دیواری طرح گل و کفپوش چوبی یا طرح چوب از گزینه های پیش روی شما برای یک تم مرتبط با طبیعت اند.
عکس تم اتاق نوزاد دختر
 
 

 

تخت خواب در اتاق نوزاد دختر
قرار است این تخت خواب تا چند ماه یا سال مهمان اتاق نوزاد دختر شما باشد؟ انتخاب شما متناسب با پاسخ این سوال می تواند متفاوت باشد. بسیاری از انواع تخت خواب نوزاد انعطاف پذیری بالایی دارند و با بزرگ شدن نوزاد می توان ابعاد آنها را افزایش داد یا در طراحی آنها تغییراتی ایجاد کرد. به شما توصیه می کنیم قبل از خرید سرویس تخت خواب نوزاد حتما مقاله " چگونه اتاق خواب دخترانه رویایی داشته باشیم؟ " را مطالعه کنید
تخت خواب در اتاق نوزاد دختر
تخت خواب در اتاق نوزاد دختر
 
 

 

پالت رنگ سفید و صورتی در اتاق نوزاد دختر
صورتی کم رنگ در صدر لیست بسیاری از افراد برای پالت رنگ اتاق نوزاد دختر است. اما قطعا نیاز به استفاده از رنگی خنثی در کنار آن برای حفظ تعادل دکوراسیون خواهید بود. در این راستا رنگ سفید یکی از گزینه های پیش روی شما است که به روشن تر و بزرگ تر به نظر رسیدن فضا هم کمک می کند.
پالت رنگ سفید و صورتی در اتاق نوزاد دختر
پالت رنگ سفید و صورتی در اتاق نوزاد دختر
 
 

 

مبلمان اتاق نوزاد دختر
نوع مبلمانی که برای اتاق نوزاد دختر انتخاب می کنید، اهمیت زیادی دارند چرا که سهم زیادی در آرامش و راحتی مادر و نوزاد دارند. یکی از مبلمان مورد استفاده در این فضا، صندلی است که یک صندلی راحتی راک یا گهواره ای از بهترین گزینه های پیش روی شما است چرا که فضایی راحت و آرامش بخش را برای مادر و نوزاد فراهم می کنند.
 
 

 

مبل تخت شو تک نفره در اتاق نوزاد دختر
از آنجا که در یک سال اول مادر درصد قابل توجهی از زمان خود را در اتاق نوزاد دختر می گذراند، اضافه کردن یک مبل تخت شو تک نفره انتخاب بسیار کاربردی ای خواهد بود. این مبل بخش زیادی از فضا را به خود اختصاص نمی دهد و همچنین بعدها می توانید آن را به دکوراسیون دیگر بخش های منزل همچون اتاق مهمان، اتاق نشیمن یا اتاق خواب اضافه کنید.
 
 

 

دکور دیواری در اتاق نوزاد دختر
دکور دیواری فرصت خوبی برای جان بخشیدن به دکوراسیون اتاق نوزاد دختر و شخصی سازی آن در اختیار شما قرار می دهد. نصب حروف سازنده ی اسم نوزاد روی دیوار، نصب یا آویزان کردن اسباب بازی هایی همچون حیوانات، گالری دیواری از عکس های نوزاد، آینه ی گرد دیواری، تخته سیاه یا تخته ی وایت برد و نصب طرح های اریگامی از جمله ی پرطرفدارترین ایده های پیش روی شما اند.
دکور دیواری در اتاق نوزاد دختر
 
 

 

کتابخانه خانگی در اتاق نوزاد دختر
بله کتاب ها از همان اول باید در دکوراسیون اتاق نوزاد دختر حضور داشته باشند تا رفته رفته در ماه ها و سال های بعد تبدیل به یکی از بهترین دوستان او شوند. اگر فضای بزرگی در اختیار دارید، یک کتابخانه چوبی با جلوه ی روستیک گزینه ی خوبی خواهد بود. همچنین شلف های دیواری مدرن ایده ای دوست داشتنی و کاربردی برای اتاق نوزاد دختر با ابعادی کوچک خواهند بود.
 
 

 

دیزاین دیوار در اتاق نوزاد دختر
اغلب از رنگی خنثی و روشن همچون سفید برای دیوارهای اتاق نوزاد دختر استفاده می شود اما از دیوار پنجم اتاق یعنی سقف اغلب غافل می شوند و آن را ساده و بی روح رها می کنند. پیشنهاد ما به شما انتخاب رنگی برجسته همچون قرمز ملایم یا صورتی تیره برای سقف اتاق است تا از آن نقطه ای کانونی در دکوراسیون اتاق بسازید.
دیزاین دیوار در اتاق نوزاد دختر
 
 

 

فضای ذخیره سازی در اتاق نوزاد دختر
کمبود فضای ذخیره سازی می تواند باعث ایجاد فضایی شلوغ و آشفته در اتاق نوزاد دختر شود و آرامش مادر را برهم زند. بنابراین نوع کمد لباس و دراوری که برای این فضا انتخاب می کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحی بهینه، تامین فضای ذخیره سازی برای وسایل مختلف، تناسب سبک و رنگ آنها با سبک کلی دکوراسیون و البته ایمن بودن آن برای نوزاد در ماه های آینده که او شروع به راه رفتن خواهد کرد، از جمله مواردی اند که باید مد نظر قرار گیرند.
 
 

 

فرش در اتاق نوزاد دختر
می توان گفت فرش از جمله ی عناصر غیر قابل حذف اتاق نوزاد دختر است. اگر پالت رنگ فضا اغلب از رنگ های خنثی تشکیل شده است، با انتخاب فرشی در رنگی برجسته می توانید دکوراسیون آن را از بی روح و خسته کننده شده نجات دهید. اگر هم به اندازه ی کافی از رنگ های قوی در دکوراسیون استفاده کرده اید، رنگی تیره و خنثی همچون خاکستری گزینه ای منطقی خواهد بود. به شما توصیه می کنیم حتما قبل از خرید فرش برای اتاق دختر خود مقاله " نکاتی که برای خرید فرش اتاق کودک باید بدانید " را کامل بخوانید
فرش در اتاق نوزاد دختر
 
 

 

کاغذ دیواری در اتاق نوزاد دختر
پیشنهاد ما به شما استفاده از یک کاغذدیواری در رنگ و طرحی برجسته همچون آبی نفتی و تصاویر حیوانات صرفا برای یکی از دیوارهای اتاق خواب است( از سقف به عنوان دیوار پنجم غافل نشوید). در ادامه از رنگی گرم و زمینی همچون کرمی برای دیگر دیوارها استفاده کنید. تضاد ایجاد شده جلوه ای فعال و هیجان انگیز به اتاق نوزاد دختر خواهد بخشید.
سخن پایانی؛ در این مقاله به بررسی برخی از مهم ترین نکات در طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد دختر پرداختیم. شما هم می توانید تجربیات خود را در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید و ادامه دهنده ی این مقاله باشید.

گزارش مشکل

انتشار: 27 شهریور، 1401    /    بازدید: 166